Laszlo BARABAS

Date despre consilier

Partid: UDMR

Mandat: 2016 – 2020

Program audiențe: vineri ora 10:00 la Primăria Brașov

Contact: 0268 / 416550, laszlo.barabasz@brasovcity.ro

Interviu

Interviu cu Dl. Laszlo BARABAS, consilier local UDMR și Viceprimar al Municipiului Brașov

 

  1. Cine sunteți dumneavoastră? V-ați dorit dintotdeauna să va implicați in politica?

Sunt un locuitor al Brașovului care se implică cât poate de mult în viața comunității. Îmi place natura și sporturile în aer liber. Sunt membru al Asociației Club Sportiv Atlantis (aikido) și al Asociației de Vânători și Pescari Doripesco.

Am fost director la Sistemul de Gospodărire a Apelor Brașov și păstrez pasiunea pentru managementul eficient al apelor și păstrarea unui mediu curat.

Sunt membru UDMR, unde dețin funcția de vicepreședinte executiv și cunt membru în Consiliul Permanent al Uniunii.

Am hotărât să mă implic mai mult în administrația publică prin intermediul politicii, deoarece cred că pot contribui cu experiența mea managerială la îmbunătățirea serviciilor asigurate cetățenilor Brașovului și am un cuvânt de spus pentru bunul mers al orașului.

 

  1. La al câtelea mandat sunteți in Consiliul Local Brasov?

Este primul meu mandat în Consiliul Local Brașov.

 

  1. Ce proiect local care doreați/ doriți să îl susțineți v-a determinat să candidați pentru funcția de consilier local?
  • Ca o continuare a activității la SGA Brașov îmi propun să  repunem în valoare prin crearea zonelor verzi de agrement, cursurile de apă din intravilanul municipiului Brașov (Canalul Timiș, Canalul Graft)
  • Susțin reabilitarea patrimoniului construit din cetatea Brașovului și Schei și sprijin inițiativele venite de la locuitorii orașului, grupurile de experți și de la societatea civilă.

 

  1. Care a fost platforma politica a partidului dumneavoastră la alegerile din 2016? Ne puteți da informatii? Ce proiecte locale sunteți mândru să le fi susținut, chiar daca nu au avut succes în plen?

Sunt implicat în aplicarea unor elemente din platforma UDMR:

  • Promovarea profesioniștilor în funcția publică (autorizări construcții, urbanism comercial, Protejarea patrimoniului construit (reînnoirea centrului istoric- Serviciul Patrimoniu)
  • Informatizarea procedurii administrative și reducerea birocrației (dezvoltarea sistemului GIS – Serviciul Informatic)

Am susținut Regulamentele locale și inițiativele legate de dezvoltarea urbană și îmbunătățirea /extinderea serviciilor și utilităților publice:

 

  1. Este activitatea de consilier local ceea ce va asteptați să fie?

Activitatea de consilier nu este așa cum mă așteptam. Am venit din mediul serviciilor la nivel național, unde procesul de luare a deciziilor este rapid, implementarea măsurilor se face concentrat și eficient, iar birocrația este la nivel moderat.

În administrația publică calea de la inițiativă  la implementare este lungă, toate activitățile se  desfășoară în ritm mult mai lent și ca urmare, rezultatele se vad mai greu/mai încet. E adevărat că se cunosc cauzele lentorii administrației: birocrația copleșitoare, sub-finanțarea și personalul insuficient, reglementat de legi prea drastice în ceea ce privește managementul resurselor umane.

Am învățat regulile procedurii administrative și sper să am rezultate vizibile pe parcursul acestui mandat.

 

  1. Cum decurge o ședință a unei comisii de specialitate? Aveti posibilitatea de a analiza documentele înainte?

În calitate de membru al Consiliului Local, particip în principal la ședințele Comisiei de urbanism și ale Comisiei de buget. Poziția de viceprimar mă obligă să particip la ședințele tuturor Comisiilor Consiliului Local fie pentru a mă informa, fie pentru a oferi informații și sprijin tehnic colegilor din Consiliul Local, pentru a-i ajuta să decidă în totală cunoștință  de cauză.

Activitatea în Comisii este eficientă, deoarece consilierii citesc materialele din timp, iar în comisie se dezbat numai aspectele tehnice și decizionale aferente fiecărui punct de pe ordinea de zi.

Da, primesc documentele ședințelor de Consiliu Local din timp și am timp să le analizez. De multe ori solicit informații suplimentare de la colegii din serviciile de specialitate.

 

  1. Comunicați des cu cetățenii, alții decât membrii ai partidului? Aveți des întâlniri cu simpatizanții dumneavoastră?

 Comunicarea directă cu cetățenii este redusă, deoarece nu am timpul necesar pentru a organiza și a participa la consultări și audieri publice. Timpul este foarte limitat, pentru că am multe sarcini profesionale și multe departamente de coordonat în Primărie. Totuși, informațiile importante și utile le transmit prin mass media, lîn cadrul programului de audiențe și în cadrul ședințelor de Consiliu Local care sunt publice. Primesc informații și solicitări direct de la cetățeni prin Centrul de Informații pentru Cetățeni al Primăriei.

 

  1. Ce așteptări aveți de la cetățeni?

Dacă cetățenii ar vedea mai mult interesul comun (dincolo de problema/interesul individual), și dacă s-ar implica mai mult în găsirea soluțiilor la problemele care îi afectează, am putea fi mai eficienți în a aplica acele soluții.  

Aș dori ca cetățenii să fie mai pro-activi: soluții în loc de plângeri/reclamații

 

  1. Ce așteptări credeți că au cetățenii de la dumneavoastră?

Eu, ca viceprimar, răspund în fața cetățenilor atât ca ales local, pentru deciziile luate, cât și ca persoană de execuție, care pune în aplicare hotărârile Consiliului Local.

Cetățenii așteaptă să li se rezolve problemele punctuale, individuale, dar care se înscriu în general în problemele și prioritățile comunității municipiului Brașov.  Eu, ca ales și personal executiv am datoria să văd interesul comun și să ajut la rezolvarea problemelor.

 

  1. Ce credeți că v-ar ajuta să comunicați mai bine cu ei?

Ar fi de ajutor un sprijin constant și pozitiv din partea presei locale, implicarea grupurilor de experți pe domenii pentru soluționarea problemelor cetățenilor și raportarea rezultatelor acestor probleme cetățenilor. Cetățenii trebuie să știe că problema lor a fost rezolvată și să afle cum s-a ajuns la soluție.

 

  1. Ce ați modifica dacă ați putea în relația dintre Consiliul Local și Primăria Brașov?

Ar fi utilă o informare periodică (trimestrială) a Consiliului Local privind activitățile Primăriei, problemele soluționate și cele nesoluționate, pentru ca decizionalul și executivul să colaboreze mai în de aproape.

 

12.Considerați oportun un program de internship politic pe lângă consiliul local? (Sa aveti un intern la dispoziție cu care să comunicați si care să vă ajute în comunicarea cu alegătorii și în activitatea dvs de consilier local?)

Da, aș colabora cu un intern pentru comunicare, dar numai după ce urmez programul de instruire pentru comunicare pe social media și live TV. Cred însă că e foarte important să comunic direct cu alegătorii și cetățenii orașului.

 

13.Ați fi dispus să participați la ore de educație civică în școli de tipul: 5 minute pentru democrație? În cadrul lor se poate prezenta importanța consiliului local, relația dintre primărie, consiliu local, consiliu județean etc. Promovarea CL ca instiutuție fundamentala pentru democrația locala.

Da, sunt deschis să particip la ore de educație civică în școli, în măsura timpului disponibil. Ar trebui să urmăm un orar strict și nu pot aloca prea multe ore pe lună acestei activități. Consider că e foarte important și util ca tinerii să ia contact direct cu aleșii locali și cu funcționarii publici, pentru a afla din experiența acestora cum funcționează administrația publică. Chiar azi mă întâlnesc cu elevii brașoveni ce activează în programul ,,Școala cetățenilor Activi”.

 

  1. Credeți că aveți nevoie de instruire pentru comunicare pe social media sau comunicare live tv ?

Da, cred că orice instruire mă ajută să-mi îmbunătățesc performanța profesională. Comunicarea cu și prin media este foarte importantă și îmi dau seama că este foarte importantă pentru a cunoaște și a răspunde nevoilor și așteptărilor cetățenilor. În plus, o bună comunicare prin media conduce automat la creșterea transparenței activității noastre.

 

  1. Ce așteptări aveți de la aceasta colaborare?

Nu știu deocamdată ce așteptări să am. Poate să comunic mai bine cu cetățenii Brașovului și să cunosc mai bine prioritățile și nevoile lor reale?

 

Interviu aplicat de voluntar Creoșteanu Kristina în data de 3 iulie 2017.

 

Author: admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

web design freeline design brasov
top